Wednesday, May 19, 2010

HAPPY BIRTHDAY TO YOU

Hari ini aku dan Hashim menyambut hari lahir bersama kerana kami berdua kebetulan di putrakan pada 19 Mei tapi berlainan tahun. Sebenarnya majlis ini lebih bermakna untuk Hashim kerana seseorang yang 'istimewa' didalam hidupnya bermurah hati untuk menyumbangkan 2 kotak kek, sejambak bunga beserta kad ucapan.

Berdasarkan kad ucapan tersebut baru lah aku tahu yang Hashim kini sudahpun berusia 52 tahun. Jika dilihat dari segi fizikal dan rupa parasnya yang 'macho' itu siapapun tidak menyangka bahawa umurnya telah melebihi separuh abad. Beliau sebenarnya telah menduda hampir 9 tahun dan mempunyai anak seramai 6 orang iaitu seorang teruna dan 5 orang anak dara yang sudahpun dewasa. Isterinya meninggal dunia ketika anak-anak masih kecil. Katanya tak lama lagi ia bakal menerima seorang menantu tetapi beliau tidak pula memberitahu bila akan menamatkan zaman dudanya itu.

Ketika Hashim kita telahpun tahu akan umurnya, aku pula masih terkial-kial mengira umurku sendiri kerana aku tidak tahu dan dah lupa tahun berapa aku dilahirkan. Cuma yang aku ingat aku dilahirkan pada jam 5.10 minit petang pada 19 Mei kira-kira berapa tahun yang lalu.

Aku tidak tahu yang Hashim ada membuat persiapan tersebut kerana beliau tidak memberitahu aku. Ini menyebabkan aku tidak langsung bersedia untuk menyambutnya. Lagipun seumur hidup aku tidak pernah menyambut hari lahir dengan kawan-kawan melainkan dengan keluargaku sahaja.

Oleh kerana sambutan hari lahir kami dibuat secara mengejut dan kek pun sampai pada waktu rehat tengahari ketika kebanyakan staf lelaki telahpun keluar makan atau lain-lain urusan maka kami berdua menyambutnya dengan awek-awek yang ada dipejabat ini sahaja . Mereka-mereka ini jarang keluar makan tengahari kerana katanya ingin 'diet' bagi mengekalkan tubuh badan yang langsing dan seksi serta awet muda.

Selamat Hari Lahir diucapkan kepada Hashim dan diri aku sendiri semoga kami berdua di murahkan rezeki, hidup happy dan sentiasa diberi rahmat oleh Allah Subhanahuwata'alla sehingga keakhir hayat.

Kad ucapan untuk Hashim dari seseorang
yang istimewa didalam hidupnya

Sejambak bunga sebagai tanda ingatan kepada Hsshim

2 kotak kek yang hampir habis dimakan oleh
awek-awek cun ni walaupun mereka kata nak diet

Hashim ditemani oleh Ida

Dari kanan : Liyana, Fiza dan Ida

Aku pun turut mengambil peluang
bergambar dengan mereka



Ayu (kiri) dan Putri (kanan) juga turut menyambut majlis kami.
Ketika mereka balik, majlis hampir tamat

Yang baju merah tu dah berpunya
tapi baju hitam masih lagi kosong

Kerusi disebelah yang kosong seolah-olah memberi tanda
bahawa hatinya juga masih kosong dan belum dimiliki.
"Sorry Putri, gurau jer......."

No comments:

Post a Comment