Wednesday, July 28, 2010

KUMPULAN D'LLOYD YANG AKU MINATI

Dulu, semasa aku masih di alam remaja di sekitar tahun 1970an, aku amat meminati sangat-sangat akan kumpulan D'lloyd ni sehinggakan kalau satu hari aku tidak mendengar lagu-lagu D'lloyd, aku rasa macam ada yang tak kena dalam hidup aku pada hari tu...

Setiap piring hitam D'lloyd yang baru berada di pasaran, aku tidak lepas peluang untuk memilikinya ...Lagu-lagunya yang popular seperti Keagungan Tuhan, Apa salah dan Dosaku, Cinta Hampa dan banyak lagi amat meruntun hatiku apabila mendengarnya, tambahan pula dengan kelunakan suara penyanyi utamanya Samsuar Hashim (kalau tak silap) atau lebih di kenali dengan nama glamornya Sam...

Sehingga ke penghujungnya kumpulan D'lloyd ni, aku rasa album bagi ketiga-tiga lagu di bawah ini adalah album yang terakhir aku beli...

Apabila mendengar lagu-lagu kumpulan D'lloyd ini berkumandang di mana saja, semua kenangan semasa di alam remaja akan muncul satu persatu dan menyegarkan kembali jiwaku ketika berada di dalam kesedihan...

Hayatilah ketiga-tiga lagu ini yang aku tujukan khas kepada peminat-peminat kumpulan D'LLoyd....


KEAGUNGAN TUHAN...




APA SALAH DAN DOSAKU...


CINTA HAMPA...

No comments:

Post a Comment