Saturday, February 12, 2011

AKU KECURIAN LAGI

Basikal yang dibeli pada Disember 2010 tinggal kenangan.
Ia merupakan basikal yang ke 6 jika dibuat koleksi.
Sila klik untuk melihat kecanggihannya.

Dalam satu artikel yang telah dikeluarkan pada 4 Disember 2010 yang lalu, aku ada menceritakan tentang kejadian kecurian yang sering berlaku di kawasan perumahan kami atas tajuk "Pencuri Yang Tidak Berhati Perut."

Dalam perenggan kelapan dan kesepuluh didalam artikel tersebut, aku ada menceritakan tentang kecurian basikal dan juga motosikal yang sering berlaku seperti catatan berikut :-

"Kejadian kecurian yang sering berlaku amat membimbangkan semua penduduk di taman perumahan ini. Selain kejadian pecah rumah, pencuri juga gemar memecahkan kereta, mencuri motosikal dan basikal walaupun ianya disimpan didalam pagar rumah."- perenggan 8.

"Basikal anakku yang dibeli juga kerap hilang. Setelah dikira, ianya berjumlah sebanyak 5 buah, sebuah hilang dirumah manakala 4 lagi ketika mereka keluar kekedai."- perenggan 10

Pada kejadian semalam, 11 Februari 2011, sebuah basikal yang baru dibeli pada Disember 2010 seperti gambar diatas berharga RM300 telah dicuri didalam pagar rumah ketika umat Islam menunaikan Solat Jumaat.

Menurut anakku, sebelum ia pergi bersolat Jumaat dengan menumpang basikal kawannya, basikal tersebut masih berada didalam pagar rumah walaubagaimanapun ketika ia pulang basikal tersebut telahpun hilang.

Dua hari sebelum basikal itu hilang, aku telah membelanjakan wang sebanyak RM50 untuk menukar tiub depan belakang yang bocor dan memasang tongkatnya yang telah patah sebelum ini.

Nampaknya kawasan perumahan ini bolehlah dikategorikan sebagai kawasan hitam dan selepas ini mungkin aku akan memasang CCTV pulak.

Walaupun jiran aku berbangsa India telah membela seekor anjing garang jenis Rotweiller untuk mengawal persekitaran namun ia masih tidak dapat membantu dalam mencegah kecurian yang berlaku.

"Anjing ni kalau memekak setiap malam bolehlah, aku yang dah lama jadi jirannya pun kadang-kadang ia menyalak juga ketika aku pulang pada waktu malam. Mungkin dah lama tak dapat anjing betina kot" hampehhhhh betul!!!

No comments:

Post a Comment