Friday, November 4, 2011

TERTIDUR KETIKA MENCURI...


BANDUNG - Niat seorang remaja berusia 19 tahun mencuri barang berharga di sebuah rumah tidak berhasil gara-gara tertidur akibat kesan ubat bius yang di makannya sebelum memecah masuk rumah tersebut.

Menurut pengakuan remaja yang hanya di kenali sebagai AR, dia terpaksa melakukan jenayah itu untuk membantu kedua ibu bapanya yang dihimpit masalah hutang berjumlah Rp600,000 (RM210).

Malah katanya sebelum memecah masuk rumah terbabit, dia menelan 20 biji ubat bius dengan tujuan menambah keberanian untuk melakukan kegiatan jenayah itu.

"Saya meloncat pagar rumah dengan mudah sebelum memecah masuk," katanya

Sewaktu kejadian, kesemua penghuni rumah tersebut keluar bekerja dan hanya orang gaji sahaja yang tinggal.

Katanya, dia hanya dapat mengambil satu set permainan video, Playstation (PS2) dari sebuah bilik di rumah itu, namun kesan ubat yang dimakannya menyebabkan tahap kesedarannya terganggu. "Saya berasa sangat pening dan tertidur selama sejam," katanya.

Sebaik sahaja terjaga daripada tidur, dia terkejut melihat ramai anggota polis dan penduduk setempat berada di dalam rumah tersebut untuk menangkapnya selepas mereka di maklumkan oleh pembantu rumah terbabit yang menyedari hal berkenaan.

"Saya cuba bersembunyi di dalam almari baju, namun ia tidak berhasil," katanya.

Dia kemudiannya ditangkap dan dibawa kebalai polis Lengkong untuk ditahan dan disoal siasat. - AGENSI

No comments:

Post a Comment