Sunday, March 10, 2013

BEBERAPA PEPERANGAN YANG BESAR TENTERA ISLAM...


Peperangan demi peperangan yang berlaku di akhir zaman nanti adalah sebahagian dari 10 tanda besar kiamat. Mengikut rentetan peperangan yang dikaji oleh Syaikh Amin Muhammad Jamaluddin, mula-mula wujudnya perang besar antara orang Islam dan kafir yang disebut Armageddon (mengikut istilah Barat).

Manakala menurut istilah hadis ia disebut huru-hara besar yang banyak berlaku pembunuhan. Apabila berlaku banyak huru-hara di kalangan umat Islam maka barulah muncul Imam Mahdi. Maka Imam itulah yang akan menyatukan umat Islam.

Di bawah pimpinannya akan berlaku peperangan besar melawan Rom iaitu menentang Amerika Syarikat dan Eropah. Imam Mahadi juga akan memimpin tentera Islam untuk berperangan dengan Jazirah Arab (memerangi seorang lelaki). Kemudian peperangan dengan Parsi (Iran) iaitu puak Syiah. Di Iran sekarang, sedang dijalankan penghapusan etnik ibaratnya atau secara jelasnya mereka akan menghapuskan puak sunni.

Dari segi sejarahnya mereka akan menghapuskan orang sunni. Sebenarnya apa yang dilakukan oleh presidennya hanya lakonan semata. Mereka sebenarnya menyokong Amerika Syarikat. Contohnya seperti yang berlaku di Syria sekarang. Apabila Iran mendapat tahu bahawa Bashar adalah orang Syiah, mereka membekalkan senjata dan tentera untuk membantai rakyat Syria.

Sebenarnya memerangi Syiah bukan memerangi orang kafir sebaliknya mereka adalah orang Islam tetapi berpegang kepada bidaah tertentu yang mengelirukan orang ramai. Malah Syiah juga tidak termasuk di dalam mazhab Ahli Sunnah Wal Jamaah. Syiah memang anti sunni. Pemerintahan Iran tidak mengalang orang Yahudi membina rumah ibadat begitu juga menggalakkan orang Kristian membina gereja. Tetapi apabila orang sunni hendak membina  masjid maka ia akan dihalang.

Sekarang, Masaalahnya orang Yahudi menggunakan Syiah untuk membantai orang Islam itu sendiri. Orang Syiah menjadi boneka bagi orang Yahudi dan Kristian. Orang Islam itu akan pecah dari dalam  yang disebabkan oleh pengaruh Syiah. Antara orang sunni dan Syiah ini memang tidak boleh bertemu. Jika adapun titik pertemuan hanya di dalam al-Quran saja. Namun, itu pun boleh diragui kerana dipercayai Syiah ada al-Qurannya sendiri.

Dari Nafi bin Umaiyah. Bahawa Rasulullah s.a.w. bersabda, "Kamu sekalian akan menyerbu jazirah Arab, sehingga ia ditakluki oleh Allah. Kemudian (kamu menyerbu) Parsi sampai negeri itu ditakluki Allah. Kemudian kamu menyerbu pula Rom sampai negeri itu ditakluki Allah. Kemudian kamu menyerbu Dajjal sampai ia ditakluki Allah (HR Muslim). 

Setelah berperang dengan negara Arab, Parsi dan bangsa Rom, barulah munculnya Dajjal yang mana ia akan dibunuh oleh Nabi Isa. Apabila Dajjal mati barulah orang Yahudi ini lemah. Orang Yahudi kuat kerana adanya Dajjal. Ketika itu barulah orang Islam berjaya mengalahkan Yahudi. Apabila Yahudi kalah maka tentera Islam akan memerangi bangsa Turk. Selepas menewaskan bangsa Turk barulah munculnya Yakjuj dan Makjuj. Mereka adalah satu bangsa yang sangat kuat sehingga Nabi Isa pun tidak mempunyai kekuatan untuk mengalahkannya.

Saat itu adalah saat yang paling getir sekali sehinggakan orang Islam berhimpun di satu kota hanya bertahan saja dan tidak boleh melawan. Sehinggalah Nabi Isa berdoa agar Allah hapuskan Yakjuj dan Makjuj. Maka dihantar satu penyakit di kalangan bangsa tersebut. Mereka adalah bangsa yang berasal dari manusia yang kuat dan bahaya. Setiap yang ditempuh akan dimusnahkan dan setelah mereka mati barulah aman.

Dari Abu Hurairah, Rasulullah s.a.w. bersabda, "Demi Allah yang menggenggam jiwaku, tidak lama lagi Isa putera Maryam akan turun kepadamu sebagai hakim yang adil. Dia akan mematahkan salib, membunuh babi dan membatalkan ufti. Dan waktu itu harta melimpah ruah sehingga tidak ada seorangpun yang mahu menerima zakatnya sehingga sekali sujud, nilainya lebih baik dari dunia seisinya." (HR Bukhari).

Jelasnya, sebelum kedatangan Nabi Isa, orang Kristian sangat kuat, boleh minum arak dan makan babi. Apabila Nabi Isa turun dia akan membunuh babi dan musnahkan salib. Ketika itu orang Kristian sudah lemah. Kemudian barulah terbitnya matahari dari barat. Inilah batas habisnya orang Islam. Allah hantarkan satu asap apabila dihidu oleh orang Islam maka semuanya mati. Yang tinggal hanya orang jahat dan kafir. Ketika itu sudah tidak diterima taubatnya. Dahsyatnya kiamat itu tidak dirasakan oleh orang beriman.

Semua huru hara yang berlaku bermula di Timur Tengah bukan bermakna kita yang berada di sebelah Asia Tenggara tidak akan mengalaminya. Dalam hal itu pula, adalah diingatkan bahawa Dajjal ada kenderaan yang amat hebat. Dalam masa satu hari Dajjal boleh menjelajah keseluruh tempat, ia termasuklah Malaysia dan negara-negara di sebelah Asia Tenggara. Sebagaimana yang disebut di dalam hadis bahawa Dajjal akan pergi kesemua tempat kecuali dua saja yang tidak dilalui iaitu Mekah dan Madinah.

Kenapa puncanya bermula di sana? Untuk pertanyaan itu, dijelaskan dengan ringkas, kerana di Timur Tengah berdirinya negara Israel. Dan, negara Israel itu ibarat bom jangka yang bila-bila masa saja akan meletup. Ia adalah pencetus segala peperangan besar.

Walaupun negara itu telah membentengi negaranya dengan senjata nuklear dan bom, namun bukan bermakna ia akan terselamat.. Dilaporkan juga bahawa senjata nuklear di negara tersebut adalah paling banyak ketika ini. Senjata nuklear yang disangka menjadi penyelamat itulah nanti yang menjadi punca peperangan besar.

Dipetik dari Majalah Al-Islam....

No comments:

Post a Comment