Sunday, May 11, 2014

RAHSIA MATA WANITA...


DARI mana datangnya cinta? Dari mata turun kehati. Mata juga mengungkap pelbagai makna dan firasat tersirat. Namun firasat ini hanyalah sekadar menambah pengetahuan dan siapa tahu, mungkin ia bertepatan dengan ciri isteri anda sendiri? Sejauhmana kebenarannya tidaklah diketahui dan mungkin juga sekadar kebetulan semata-mata....

Saiz Mata Kecil 

 
Seorang yang peramah tetapi suka berleter dan kurang pertimbangan. Lelaki boleh jadi kelam kabut akibat mulutnya itu. Bersikap periang tapi bila marah lambat sejuknya. Hatinya tidak pernah puas terhadap apa yang telah dimilikinya. Salah satu cara untuk memuaskan hati wanita begini ialah dengan memberi layanan dan kepuasan maksimum bila berhubungan dengannya.

Saiz Mata Sederhana



Seorang yang serba sederhana, tidak banyak berahsia, mempunyai pertimbangan dalam kehidupan dan bertanggungjawab. Wanita jenis ini akan cukup gembira walaupun hanya sekadar mendapat pelukan dan belaian daripada suaminya.


Saiz Mata Lebar 


Cukup kuat berahsia, kurang cergas dan lebih berfikiran pendek dalam membuat sesuatu keputusan. Juga seorang pemarah. Dia juga suka bertindak tanpa berfikir panjang, kurang teratur dan tiada arah tujuan. Malah, cepat putus asa. Suami kepada wanita ini harus sentiasa memberi yang terbaik dan mampu melayan kehendaknya di ranjang kerana dia mempunyai nafsu yang cukup tinggi.


Mata Selalu Berkedip



Seorang yang pemaaf walaupun dia telah dianiaya. Senang dibawa berbincang, seorang yang memahami dan sabar dalam segala tindak tanduknya. Wanita begini adalah seorang isteri yang cukup setia dan orang yang paling sesuai untuk dijadikan teman sewaktu dalam kesedihan


Mata Sesekali Berkedip




Wanita ini istimewa, bijaksana dan baik budi pekertinya. Dalam perhubungan, dia seorang yang setia. Dari segi sikapnya pula, dia seorang yang adil, bertanggungjawab, tidak cerewet dan ringan tulang membantu orang lain. Bila bersuami, dia akan sentiasa mempastikan kehidupan keluarganya bahagia.


Mata Cengkung 


Sikapnya kurang memuaskan. Seorang yang materialistik dan hanya memandang kebendaan semata-mata. Hidup dengannya boleh jadi sengsara. Kata-katanya manis belaka tetapi sebenarnya pembohong. Dia ingin senang dengan jalan yang mudah. Curang dalam perhubungan dan tidak suka membantu mereka yang memerlukan.

Mata Redup


Wanita ini mudah dipermainkan kerana terlalu lurus, jujur dan baik hati. Dia seorang yang tidak dapat mengawal emosi, hatinya tidak tetap, ramai kenalan tetapi kurang sahabat. Dia juga suka menyimpan rasa dengki dan suka mencemuh dalam hati.


Matanya Seolah Tersembul Keluar



Sifatnya baik hati, rela dengan setiap kejadian yang ditentukan Tuhan, tabah menghadapinya, dan menyenangkan. Tapi ada juga sikap negatifnya iaitu sering tidak tepati janji, suka berdendam dan sedikit tamak. Namun, dia seorang yang patuh pada suami tetapi cukup marah jika nafsunya tidak dipenuhi.

1 comment:

  1. bgus artkel2 ni temsk kish btu cawan..wat u give u get back..tebaekk..

    natasha..yg dok sblh en mat tu hihi

    ReplyDelete