Thursday, July 1, 2010

KOAYTEOW KOBOI BHG. 2

Didalam artikel bulan April 2010 yang lalu, aku ada mengetengahkan satu artikel yang bertajuk 'Koayteow Koboi'. Artikel itu adalah mengenai adik aku yang mengusahakan sebuah kedai makan yang menampilkan gayanya seperti seorang koboi apabila menggoreng koayteow.

Kepada para pembaca yang masih belum mengetahui kisahnya, silalah membaca artikel tersebut yang diterbitkan pada bulan April 2010 yang lalu.

Aku merasakan bahawa, artikel yang pertama dulu masih belum lengkap lagi kerana tidak memaparkan gambar koboi sedang menggoreng koayteow. Jadi, pada bahagian kedua ini, aku tidak bermaksud untuk mengulangi cerita tersebut cuma sekadar memuatkan beberapa keping gambar tambahan yang baru dirakamkan pada 26 Jun 2010, ketika aku pulang kekampung.

Berkebetulan ketika ini Pertandingan Bolasepak Piala Dunia sedang berlangsung, adik aku telah menghiasi kedainya dengan bendera negara-negara yang menyertai pertandingan tersebut. Disamping itu, beliau juga telah menukar TVnya yang lama dengan sebuah TV baru LCD 50" bagi memberi peluang kepada pelanggannya menonton siaran langsung dengan lebih selesa menerusi Astro Beyond.


Adik aku Amri sedang menggoreng koayteow
yang dipesan pelanggannya



Gambar menunjukkan kedainya
baru hendak memulakan perniagaan jam 5 petang.
Gerainya dihiasi dengan bendera negara-negara
yang menyertai Piala Dunia 2010



No comments:

Post a Comment