Monday, June 28, 2010

BAKAT KU YANG TERPENDAM

Adalah pada satu hari tu kan, ketika aku pergi bersantai dengan family di Port Dickson. Selepas penat kami bermandi dan berendam di laut maka tiba lah waktu untuk pulang.

Sebelum tu kami pergi lah round-round di pekan Telok Kemang tu dulu untuk membeli barang-barang cenderamata bagi dibawa balik sebagai tanda kenang-kenangan.

Tiba di Telok Kemang, aku perhatikan ada ramai orang berkumpul di hadapan satu pentas terbuka. Dari jauh kedengaran macam ada orang menyanyi. Dalam hati aku berkata-kata "ade pertandingan nyanyi ke?, best jugak petang-petang ni layan orang-orang yang nak menunjukkan bakat terpendam".

Memang sah. Ada pentas menyanyi karaoke. Sesiapa yang nak nyanyi bolehlah naik kepentas untuk memilih lagu dan menunggu giliran. Satu lagu harganya RM2.

Rasa-rasanya aku nak try lah nyanyi, mana tau kot-kot ada komposer yang mengintai-intai kat bawah untuk mencari bakat-bakat baru, kalau nasib baik bolehlah jadi penyanyi terkenal dan buat album.

Untuk tidak menghampakan peminat-peminat yang ada kat bawah sana tu maka akupun naik lah kepentas untuk menyumbang dua lagu. Lagu pertama bertajuk 'Kau Yang Tersendiri ' dipopularkan oleh Jay Jay dan lagu kedua 'Antara Hujan Dan Airmata' oleh Sudirman dan di beri nafas baru oleh Saleem Iklim.

Ok. Para peminatku "Selamat mendengar dan semoga terhibur dengan lagu ku ini".. layaaaaaaaaaan.



3 comments:

  1. salam..
    tol ke en mat nie..??
    ade bran..

    ReplyDelete
  2. ingatkan mak ngan pakwan jer yang kaki nyanyi, paktam pon layan jugak yer...memang bakat terpendam tu....

    ReplyDelete
  3. Fuyyooo.. tempo ada baik bro.. caayaaaa laĆ .. laayaaannn

    ReplyDelete