Tuesday, August 28, 2012

MAJLIS HARI RAYA ANJURAN BAHAGIAN PERANCANG 1433 H...

Diam tak diam, hari ini sudah 9 hari kita menyambut Hari Raya Aidilfitri 1433 Hijrah...Semua warga kota telahpun kembali ke destinasi masing-masing dan kini sibuk pula menyambung  tugas-tugas pejabat yang telah di tinggalkan hampir seminggu yang lalu....

Walaupun sibuk bertugas, tetapi kemeriahan Aidilfitri terus dirasai terutama bagi kami yang tinggal di kotaraya setelah merasai kemeriahannya di kampung halaman masing-masing. Tetapi didalam kemeriahan Hari Raya, terdapat juga yang mengambil kesempatan mengadakan Majlis kenduri perkahwinan, majlis kesyukuran dan sebagainya....tak kisahlah majlis apapun yang hendak disambut, tapi yang penting janganlah kita suka membazir...

Kita haruslah ingat bahawa, ramai lagi saudara-saudara se islam kita yang kini hidup menderita terutamanya  di Palestin, Rohingya, Kemboja, Somalia dan terkini di Syria yang sedang mengalami perang saudara...begitu juga di Iran yang mengalami tragedi gempa bumi baru-baru ini.

Tidak mustahil kita akan menerima nasib yang sama seperti mereka jika sekiranya kita terus hanyut di dalam melakukan kemaksiatan dan meninggalkan ajaran-ajaran suci yang di bawa oleh junjungan besar kita Nabi Muhammad s.a.w.

Sepertimana di dalam tazkirah Ramadhan di surau kami baru-baru ini, seorang ustaz ada mengatakan bahawa, Negara kita masih lagi selamat, Allah tidak menurunkan bala walaupun dosa-dosa yang dilakukan sudah di tahap yang sangat membimbangkan terutamanya yang melibatkan kaum remaja muslim dan yang lebih parahnya lagi terdapat juga orang-orang yang sudah 'senja' turut melakukan maksiat. 

Selagi adanya orang-orang yang memakmurkan masjid dan surau-surau dengan solat berjemaah terutamanya solat subuh, orang-orang yang sentiasa berdoa kepada Allah memohon keampunan dan juga binatang-binatang ternakan yang masih meragut rumput maka Allah menangguhkan kemurkaannya. Kita sepatutnya berterima kasih kepada mereka-mereka ini yang sentiasa berdoa dan memohon keampunan Allah.

Berbalik kepada Majlis Sambutan Hari di peringkat Ibu Pejabat, Kuala Lumpur. Trend atau amalan mengadakan Majlis Sambutan Hari Raya bagi setiap Kumpulan atau Bahagian akan diadakan setiap tahun. Bukanlah hendak berlumba-lumba atau niat yang lain, tetapi  majlis sambutan seperti ini diharapkan dapat mengeratkan lagi tali persahabatan dan silaturrahim disamping bermaaf-maafan sesama kami yang jarang sangat dapat berkumpul atau bertemu. Walaupun duduk di bawah satu bumbung tetapi kesibukan tugas dan terpaksa bekejar-kejar balik kerumah selepas waktu pejabat menyebabkan kami sangat-sangat menghargai masa dan begitu juga dengan masa yang sangat mencemburui kami.

Sebagai pembuka tirainya, maka pada hari ini, 28 Ogos 2012 bersamaan 9 Syawal 1433 Hijrah, jam 12 tengahari, Bahagian Perancang Projek yang di ketuai oleh Pengurus Besar nya   Pn. Hjh. Kalsom A. Rahman dan Bahagian Perancangan Bisnes yang diketuai oleh Pn. Hjh. Noraini Khushairi telah bergabung menjadi Bahagian pertama di Ibu Pejabat  mengadakan Majlis Sambutan Hari Raya. Walaupun program bermula jam 12 tengahari, tetapi para tetamu telahpun mengambil tempat seawal jam 11.30 pagi dengan masing-masing kelihatan mengucapkan Selamat Hari Raya serta Maaf Zahir Bathin apabila bertemu sesama mereka. Makanan-makanan lazat yang telah terhidang terus di 'serbu' oleh para tetamu tanpa sedikitpun membelakangkan adab sopan, tatasusila dan saling hormat menghormati yang telah diterap oleh ibu bapa masing-masing semasa kecil. Inilah budaya orang Melayu yang amat-amat dibanggakan....Syabas Bangsa Melayu..... 

Bagi menggambarkan suasana kemeriahan sambutan, maka marilah kita sama-sama menghayati gambar-gambar yang telah dirakam semasa majlis berlangsung. Terima kasih juga diucapkan kepada En. Mohd Faizatul Akmal yang sudi berkongsi gambar-gambar yang telah di rakam olehnya. 

Akhirnya kami semua mengucapkan terima kasih, tahniah dan syabas kepada Kumpulan Hal Ehwal Korporat yang telah menganjurkan Majlis Sambutan Hari Raya bagi tahun 1433 Hijrah ini dengan penuh kemeriahan dan jayanya. Semoga pegawai dan staf yang bertugas di dalam kumpulan ini di rahmati Allah dan maju jaya didalam kerjaya masing-masing.....Amin. 

Kepada Boss , aku harap jangan lupa bagi markah KPI cemerlang kepada setiap mereka pada tahun ini. Itulah harapanku.... 

Jangan lupa pada hari Rabu, 5 September 2012, jam 12.00 hingga 4.00 petang, kita serbu pulak Majlis Hari Raya anjuran Koperasi Peserta FELCRA Berhad (KPFB) di pejabatnya di Wisma KPFB, Taman Melawati, Kuala Lumpur. 

Klik pada gambar untuk imej lebih jelas...
 



 




 




 

 
 












 

 



 



 
















 







 
 
 





 







 



 















3 comments:

  1. terbaik dari Perancang...Soto satu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berita Hairan dan Utusan pun tak sepantas nie...
      Tahniah blogger....

      Delete
    2. Terbaik..kenyang beb..bukan kata berita harian..dah macam siaran langsung chanel astro lak aku tengok..hehe

      Delete