Monday, December 25, 2017

AWAS! TAMBAH AURA BUKAN UNTUK TAMBAH 'CAWANGAN' YA...


WANITA tua berusia 60an itu duduk di depan Fariza Ahmad. Anak wanita itu yang bernama Jamilah duduk di sisi ibunya. Fariza kemudian mengeluarkan dua batang rod besi kuning. Kedua-dua besi itu ditarik memanjang, bagaikan batang antena. Kemudian, Fariza memegang kejap kedua-dua besi dan dihalakan tepat kepada wanita tua di hadapannya.

Perlahan-lahan besi itu bergerak. la bergerak ke depan dan akhirnya bersilang antara satu sama lain. Fariza kemudian mengeluarkan sebotol minyak kecil. Dititiskan beberapa titisan minyak ke tapak tangan wanita tersebut.

Dia menyuruh wanita itu membaca selawat, hidu bau-bauan minyak pada tangannya dan kemudian sapukan pada wajah hingga ke rambut. Wanita itu menurut apa yang disuruh Fariza.

Kemudian, untuk kali kedua Fariza halakan lagi dua batang rod besi itu. Sama seperti tadi, batang besi itu bergerak ke depan sehingga bersilang antara satu sama lain.


"Bersilang lagi, macam tadi juga...." bisik Fariza dalam hati. Dia syak ada sesuatu pada wanita itu. Selalunya selepas memakai minyak yang diberi, 'bacaan' pada batang rod yang digunanya akan berubah. Tapi berbeza pada wanita tua ini.

"Suruh mak terus pakai minyak ni. Jangan lupa mandikan juga mak dengan titisan minyak ni," beritahu Fariza kepada Jamilah.

Malam itu, Jamilah menghubungi Fariza. Dia beritahu ibunya tak senang duduk, sentiasa gelisah dan mengadu panas. Esoknya, selepas mandi dengan campuran minyak yang diberi Fariza, ibu Jamilah muntah-muntah sehingga badannya lemah tak bermaya.

"Saya rasa ada sesuatu yang ganggu ibu awak. Kesan minyak itu selalunya akan berlawanan jika seseorang itu ada gangguan jin atau makhluk halus. Bawa ibu awak berjumpa ustaz atau pengamal perubatan alternatif," beritahu Fariza.

Jamilah menurut saranan tersebut. Setelah berubat, barulah dia tahu rupa-rupanya ada gangguan saka pada ibunya. Selepas saka itu berjaya 'di-buang', nampak perubahan ketara pada ibu Fariza. Paling penting, ibunya sudah lembut hati untuk solat dan melakukan amal ibadah.

Kisah ibu Jamilah salah satu antara kes yang ditemui Fariza. Sudah ramai orang yang ditemuinya ada kaitan dengan gangguan makhluk halus. Malah, kebanyakannya tidak sedar ada entiti lain yang 'menumpang' dalam diri mereka.

Pernah seorang wanita marah-marah pada Fariza. Katanya, badannya sakit-sakit dari kepala hingga ke pinggang selepas memakai minyak yang diberi Fariza. Bila diselidik, barulah tahu ada makhluk halus yang mengikut wanita itu sejak sekian lama.

Ada juga beberapa kes, mereka terdengar bunyi-bunyi aneh di dalam rumah. Bunyi itu hanya mula kedengaran sejak penghuninya membawa pulang dan memakai minyak yang dihasilkan oleh Fariza.

Bila dipanggil ustaz untuk 'melihat', rupa-rupanya ada 'benda' lain yang sudah lama menumpang di dalam rumah mereka. Pernah juga Fariza gunakan rod besinya untuk menguji kehadiran entiti di rumah tersebut. Bila dihalakan ke arah bilik yang selalu datang bunyi- bunyi aneh, rod dipegang Fariza bersilang. Itu tandanya ada aura negatif di situ.

Selalunya bila dapat tahu tanda-tanda begitu, Fariza akan syorkan pada orang tersebut agar segera berubat.

"Maaf, saya tak boleh mengubat. Saya bukan perawat. Cuma, saya ada sejenis minyak yang membantu untuk mengesan jika ada unsur lain atau sesuatu yang tak kena pada badan atau sekeliling kita," ujar Fariza.

BEGINI permulaan ceritanya. Lebih kurang dua tahun lalu, Fariza mempelajari ilmu tentang aura atau simulasi cakra dalam tubuh manusia. Antaranya untuk membuka titik-titik positif dalam tubuh bagi menghasilkan tenaga positif dalam kehidupan. Dari situ, Fariza menghasilkan sejenis minyak yang membantu untuk meningkatkan aura positif si pemakai. Minyak ini dihasilkan daripada gabungan ekstrak bunga-bunga berserta sitrus limau dan lemon.

Mula-mula, Fariza hanya memberi rakan-rakannya untuk memakai minyak yang dihasilkan sendiri di rumah. Lama-kelamaan, semakin ramai orang bertanyakan minyak tersebut. Kebanyakan mereka meminta minyak itu untuk tujuan dipermudahkan urusan pencarian rezeki. Menurut mereka, selalunya selepas memakai minyak aura ini, rezeki senang masuk.

"Setiap benda tak kira hidup atau mati ada aura tersendiri. Begitu juga dengan manusia, sentiasa ada aura dan aura setiap orang pula berbeza," ujar Fariza.

Untuk mengetahui tahap tinggi atau rendahnya aura seseorang itu, Fariza akan menggunakan 'besi ajaib' yang juga disebut sebagai dowsing rod. la adalah logam yang digunakan sebagai medium untuk mengesan tenaga positif atau negatif dan telah diamalkan sejak ribuan tahun lalu.

Konsepnya lebih kurang sama seperti antena yang boleh mengukur frekuensi. Bila dihalakan rod itu pada seseorang, rod itu akan bergerak untuk 'mengukur' aura orang tersebut, jika kecil bukaan rod, bermakna aura orang itu lemah. Jika lebar bukaannya, bermakna aura orang itu kuat. Tetapi, jika aura itu bersilang, ini yang agak susah. Bersilang tandanya kurang bagus. Orang itu lebih banyak dikelilingi aura negatif. Boleh jadi juga ada unsur lain seperti gangguan jin yang menyebabkan keadaan tersebut.


"Bila ada 'benda' yang menumpang dalam badan kita, frekuensi badan kita akan menurun. Makhluk halus ini frekuensinya halus dan rendah, berbeza dengan kita manusia yang berfrekuensi kasar dan tinggi.

"Bila ada makhluk halus, ia akan ganggu frekuensi manusia dan turunkan aura positif. Sebab itu bila ada orang pakai minyak ini, dia rasa tak selesa, panas, sakit badan dan marah-marah. Sebenarnya itu tindak balas 'makhluk' yang menumpang dalam dirinya sebab minyak ini fungsinya untuk menyeimbangkan semula aura manusia. Bermakna ia tingkatkan semula aura positif sedangkan 'makhluk' itu tak selesa berada dalam keadaan aura kita yang tinggi. Sebab itu 'dia' marah," ujar Fariza lagi.

Mungkin juga kerana minyak ini turut dibacakan dengan doa-doa ruqyah, makhluk halus yang ada pada si pemakai terasa 'panas'. Namun, Fariza tegaskan minyak ini hanya boleh digunakan sebagai pengesan jika benar ada gangguan halus pada si pemakai, bukan sebagai penawar.

"Sebab itu bila terbukti ada tanda-tanda gangguan makhluk halus selepas mereka pakai minyak ini, saya suruh mereka segera pergi berubat. Minyak ini bukan untuk merawat, tapi kalau digunakan se bagai pencegah atau 'pendinding' daripada makhluk halus, itu mungkin boleh," kata Fariza.

BUKAN hanya berkaitan gangguan makhluk halus, kebanyakan yang datang menemui Fariza meminta minyak ini untuk urusan kerja. Ada juga mereka yang sudah acap kali hadir temu duga kerja, tapi tiada satu pun yang berjaya. Setelah memakai minyak diberi Fariza, barulah dapat pekerjaan.

Ada pula yang kerjanya dalam bidang pemasaran, tapi selalu gagal membuat jualan. Ada yang berniaga, tapi sukar hendak mencari pelanggan. Tak kurang juga yang sering berdepan dengan majikan atau orang sekeliling yang panas baran sehingga menyukarkan kerjanya.

Tapi, semua itu berubah setelah mereka menggunakan minyak Fariza. Ibaratnya, mereka menggunakan minyak itu atas niat agar dipermudahkan urusan pencarian rezeki mereka.

Bukan itu saja, acap kali juga Fariza berjumpa dengan suami atau isteri yang menghadapi masalah ru mah tangga. Ada isteri yang mengeluh suami tidak mempedulikan mereka lagi. Ada yang hampir sampai bercerai kerana suami panas baran.

Tapi setelah memakai minyak Fariza, keadaan berubah. Aura positif yang terhasil bukan saja mengubah tenaga si pemakai, bahkan memberi kesan pada orang sekeliling. Suami yang sebelum itu panas baran mulai lembut hati dengan isteri.


"Pokok pangkalnya apa niat kita semasa pakai minyak itu. Caranya mudah saja, selawat sambil sapukan minyak itu dan niat mohon yang baik-baik dari Allah. Insya-Allah, semuanya akan jadi baik semula dengan izin-Nya," pesan Fariza.

Pernah juga seorang gadis yang tangan dan kakinya lebam-lebam datang berjumpa Fariza. Menurut gadis itu, lebam-lebam itu selalunya muncul selepas dia bangun tidur pada pagi hari, dan ia lebih banyak ketika dia sedang haid. Ada orang tua pernah beritahu gadis itu, lebam itu tanda pelesit suka padanya.

Alhamdulillah, selepas menggunakan minyak diberi Fariza, tanda lebam itu hilang dan tidak muncul lagi pada tangan dan kaki gadis itu. Bukan itu saja, ramai ibu-ibu yang minta minyak ini untuk anak-anak mereka. jika anak-anak itu degil, panas baran dan susah hendak belajar, mungkin minyak ini boleh dijadikan salah satu ikhtiar.

"Saya suruh ibu-ibu ajar anak mereka pakai minyak ini. Mana anak yang panas baran itu akan lembut hatinya. Yang susah belajar itu akan rasa tenang dan mula rasa mudah hendak belajar.

"Jangan silap, minyak ini bukan buat budak yang bodoh jadi pandai. Bukan macam tu. Bila anak pakai minyak ini, fikirannya akan tenang sebab aura positifnya sudah meningkat. Dia tidak akan cepat stres atau marah. Bila belajar, otaknya mudah beri tumpuan dan serap apa yang diajar," jelas Fariza.

Ada juga orang yang sukar lekat jodohnya mencuba minyak ini. Bila berkawan, ada saja masalah. Tak pernah dapat bertahan lama. Bila sudah pakai minyak aura Fariza, urusan jodohnya seperti dipermu- dahkan. Tak lama kemudian, akhirnya berkahwin.

Ha... kalau anda yang masih bujang di luar sana boleh lah cuba minyak ini. Kuatkan aura positif anda, mudah-mudahan bertemu jodoh dengan izin Allah.

Tapi, kalau ada suami-suami yang hendak tingkatkan aura mereka sebab nak tambah 'cawangan', err... yang itu Fariza tak galakkan.

Awas! Kalau aura positif meningkatpun, tak bermakna para suami yang ada hati nak tambah kuota akan selamat daripada balingan pinggan mangkuk. He he he...

• Nak tahu lebih banyak pasal minyak aura ini, hubungi Fariza di talian 019-7769900.

Sumber : Mastika Mac/2016
Wartawan : Desi Ernita Dahnin @ Nita

No comments:

Post a Comment