Wednesday, February 9, 2011

ISLAM SENTIASA DIPERLEKEHKAN


Islam semakin dipermain dan diperlekehkan. Terbaru tersiar dalam akhbar Utusan Malaysia tentang seorang wanita bernama Hau Yuan Tyng telah dihadapkan di mahkamah atas kesalahan mendera amah Indonesia.

Apa yang dikesalkan ialah kerana beliau mengenakan pakaian yang menutup aurat seolah-olah bagi memburukkan orang Melayu dan Islam dimata warga Indonesia.

Berdasarkan statistik bahawa kebanyakan kes penderaan keatas amah warga Indonesia bukan dilakukan oleh orang Melayu dan menurut pengirim gambar ini ia melontarkan persoalan adakah perkara ini dilakukan bagi menggambarkan bahawa pesalah kali ini adalah seorang Melayu yang beragama Islam.

Pada pendapatnya mungkin warga Indonesia tidak dapat membezakan samaada Hau Yuan Tyng itu adalah nama bagi orang Melayu dan Islam atau sebaliknya.

Begitulah keadaannya yang berlaku di Malaysia ini apabila Mahkamah tidak menegur dan sensitif pada pakaian bagi setiap pesalah yang datang semasa perbicaraan.

2 comments:

  1. Pakaian yang biasa kita lihat ketika tertuduh dibawa ke mahkamah yang melibatkan orang melayu dan boleh mencemar Agama Islam adalah seperti berikut :-

    Tertuduh lelaki bersongkok atau berketayap manakala tertuduh wanita pula berbaju kurung dan bertudung.

    ReplyDelete
  2. Cuba kita lihat apabila seseorang yg dituduh dimahkamah dalam kes2 rogol,misalnya,apabila dia ke mahkamah amboi mak! bukan main lagi berpakaian ala2 ustaz....lengkap dgn ketayap dan ada selendang lagi tuh!..apakah ini orang2 yg boleh dikategorikan sebagai Muslim munafik? dah tentu!..org2 muslim mukmin tak mungkin jatoh dlm kategori ni kerana ada jati diri yg kukuh!...Dalam dunia hari ini 90% orang2 melayu tergulong dlm kategori Muslim...tapi bukan muslim mukmin,kerana apa? ya! kerana tamak akan kebendaan,taada segan silu,taada maruah diri dan yg paling hina menidakkan keujudan Allah!!renong2kan lah! takbir

    ReplyDelete